Moderní hokej – Úvod
Do 30. září 2015 mohou hokejové kluby na svaz zasílat podněty k úpravě systému výchovného a výše odstupného. Projekt má vyústit v předložení návrhu řešení na konferenci ČSLH v červnu 2016.
Rozhodl jsem se, že se na tomto webu pokusím připravit seriál vlastních návrhů, které by mohly výchově hokejové mládeže u nás prospět. U jednotlivých příspěvků pak vznikne díky možnosti komentářů i prostor pro širokou diskuzi a připomínky. Třeba si této iniciativy někdo všimne stejně jako kritických příspěvků a nikde není vyloučeno, že může napomoci inspirovat i výše zmíněný svazový projekt.
Příspěvky budou rozděleny do několika dílů (uvidíme, kolik toho stihnu sepsat do daného termínu) a vše přehledně uspořádáno do speciálně připravené rubriky MODERNÍ HOKEJ, kterou pak najdete pod stejnojmenným tlačítkem.
Návrhy se nebudou týkat pouze odstupného/výchovného, ale pokusím se dotknout i dalších témat. Na první dobrou sem teď přidám i návrh osnovy seriálu, která se však může měnit tak, jak budou proudit myšlenky. Takže případné změny vyhrazeny.
- Odstupné ANO či NE?
- Jak nahradit příjmy z odstupného
- Soutěžení v žákovských kategoriích
- Moderní systém vzdělávání trenérů
- Prácovní nástroje moderního trenéra
- Komunikace v hokejovém hnutí
- Výchova nejen hokejová
+ třeba i další 🙂
1. ano (jinak budou hokejoví turisti)
2. půl na půl s klubem
3. mladší žáci dva ročníky, starší žáci taky dva ročníky, silné kluby více týmů + vítězové boj o mistra (s tím souhlasím s kolegou)
4. měli by chodit na pravidelné školení a kempy pro trenéry co si dodělávají a rozšiřují vzdělání trenéra v zahraničí.
5. to musí přijít ze zkušeností a hlavně opět z kempů a školení moderního hokeje (je třeba používat z každého sportu něco – atletika, judo, plavání, krasobruslení …)
6. komunikace ano – všichni se všema. Trenéři s kluky, trenéři s rodiči, vedení s trenéry, kluboví funkcionáři s trenéry, vedoucími mužstev i rodiči. Komunikace ano, ale nemám na mysli kamarádské debaty, ale opravdu jak se věci mají. Žádné rukaruku myje. Pěkně valná hromada a někdy i napříč republikou a týmy. Byl jsem jednou na jedné takové schůzi kde byly vedoucí mužstev a trenéři a jednalo se o kde čem – i o škole a podobně.
7. švára byl profi hráč basketu a teď je trenér juniorů v klubu + ředitel základní školy. Kluky vede nejen ke kvalitnímu tréninku, ale i dává důraz na školu. Posadí i toho nejlepšího tahouna pokud má špatné výsledky ve škole a to máte vidět jak kluci šlapou a co více. Byl to zrovna kluk (cca 18let) co s ním byla máma sama a nevěděla si rady. Na konci roku byl kluk tak rád že má školu dodělanou, že trenéra bral jako nej přítele co mu ukázal cestu.
1. NE
2. Proč nahrazovat něco, co neexistuje
3.Mladší a starší žáci, ne čtyři třídy ve dvou kategoriích, dlouhodobá soutěž, větší mužstva klidně i B-týmy, vítězové základních skupin o mistra ČR
4. Většina trenérů hokej hrála a umí ho, zoufale pokulhávají v psychologii a komunikaci
5.Komunikace a spolupráce, nikdo neumí všechno a pro rozvoj mladého ráče je nutná spolupráce s atletickými,plaveckými,horolezeckými trenéry, spolupráce s fyzioterapeutem, komunikace především s rodiči
6.V hokejovém hnutí si především velké týmy musí uvědomit, že bez těch malých nebudou časem ani oni, nemůžou z malých týmů doslova ždímat hráče, kteří se jím hodí a nenabídnout žádnou protihodnotu, všichni si musí uvědomit, že v mládeži musí táhnout za jeden provaz
7.Nedělat hvězdy z malých dětí, dbát na školní výsledky i docházku